Pro Bono Communicatie dag: 13 juni 2025


Het is zo langzamerhand een begrip aan het worden: de Pro Bono Communicatie dag! Marketing- en communicatiespecialisten zetten hun kennis en passie in voor het vraagstuk van een maatschappelijke organisatie. De volgende editie staat gepland op 13 juni 2025.

Pro Bono (of voluit pro bono publico) is een uitdrukking uit het Latijn die in het Nederlands ‘voor de publieke zaak betekent’. Werk door specialisten dat vrijwillig en onbetaald wordt uitgevoerd ten dienste van de maatschappij. 

 

Voor maatschappelijke organisaties:

Wat een kans voor jouw non-profit organisatie: je werkt samen met een team van gedreven marketing- en communicatie specialisten. Zij zetten graag hun kennis (en passie) vrijwillig in voor jouw maatschappelijke organisatie. De ervaring na een aantal edities van Pro Bono Communicatie leert dat je er écht in de praktijk wat aan hebt.

Zo werd bijvoorbeeld De Voedselbank getrakteerd op een creatieve wervingscampagne, ontving De Huiskamer voor Vluchtelingen een complete nieuwe look en feel voor hun website, een team communicatie specialisten maakte voor Speelpark de Splinter een uitgewerkte antirookcampagne en Markieza kreeg twee podcasts met verhalen van ervaringsdeskundigen.

Wil je kennis, ideeën en hulp bij bijvoorbeeld jullie naamsbekendheid, strategie, positionering, social media plan of website? Doe mee met dit unieke event. Julia Geerts van Samen voor Eindhoven vertelt je graag meer over wat de Pro Bono dag voor jou kan betekenen. 


Voor marketing- en communicatiespecialisten:

Ooit bedacht dat jij met jouw marketing & communicatie kennis een blijvende impact kunt maken op een non-profitorganisatie in de Brainport regio? En dat je daarmee niet alleen de maatschappelijke stichting maar ook het werkgeluk voor jezelf of jouw bedrijf/afdeling een boost kunt geven?

Tijdens Pro Bono combineer je bezield werken en iets terug geven aan de maatschappij. In een klein team van marcom-specialisten (circa 6 tot 8 personen, van copywriter tot creatief, van strateeg tot SEO specialist) werk je aan een concreet communicatie vraagstuk van een lokale non-profit organisatie. Samen met een professional van de non-profit gaan jullie praktisch te werk. Zo blijft het niet bij goedbedoelde adviezen, maar kan de maatschappelijke organisatie na deze dag daadwerkelijk aan de slag met de ideeën.

Pro Bono is een belangrijk instrument voor sociale innovatie omdat het maatschappelijke organisaties en stichtingen essentiële vaardigheden biedt die ze vaak missen. Kortom: het leukste  communicatie event van het jaar. 

 

 

Geïnteresseerd in de Pro Bono Communicatie dag?

Neem contact op met Julia Geerts 

Samenwerkingspartners
De Pro Bono Communicatie dag wordt mede mogelijk gemaakt door LICHT, Happy Horizon, Brainport voor Elkaar en Samen voor onze Regio.

Fotografie door Thomas Beeldbaas