“Voor sommigen was het de eerste goede broek in lange tijd. Wat ons opviel, was de waardigheid waarmee de kleding werd ingebracht én ontvangen. Geen afdankertjes, maar spullen waar echt over nagedacht is. Het was mooi om te zien hoeveel mensen uit de regio zich betrokken toonden.”
“Zonder vrijwilligers waren we niet zover gekomen.” aldus Jalilla Essaidi van BioArt Laboratories over de renovatie klus van de vijf historische bunkers uit de Tweede Wereldoorlog waar hun kleinschalige stichting in huisvest.
“Pluspunten van de activiteiten met Samen voor onze Regio zijn; Nieuwe ervaringen brengen, het gevoel hebben van erbij horen en dit delen met elkaar. Ook is het een kans om aan bedrijfsvrijwilligers te laten zien hoe belangrijk het is om vrijwilligers werk te doen nu en in de toekomst.”
“De bedrijfsvrijwilligersactiviteiten brengen mooie, betekenisvolle bijdragen. Waarbij andere organisaties een inkijkje krijgen binnen Dichterbij.” aldus Dichterbij over de verschillende bedrijfsvrijwilligersactiviteiten die worden georganiseerd op hun dagbestedingslocaties.
“De bewoners krijgen extra aandacht en de vrijwilligers een mooie, verrijkende middag.” aldus Lunet woonpark de Donksbergen. Een gemeenschap waar tweehonderdvijftig mensen met een verstandelijke beperking – jong en oud door elkaar – wonen en werken.
“Ik zou in de toekomst zeker nog veel vrijwilligersactiviteiten willen inzetten op verpleeghuis de Passaat omdat het altijd goed geregeld is van uit Samen voor onze Regio! En er ontstaat altijd iets een mooie verbinding tussen onze bewoners en de bedrijfsvrijwilligers.”
Zij zijn eigenlijk alleen een telefoon gewend en leren nu solliciteren en mailen op de Nederlandse manier. Een waardevolle stap richting hun zelfstandigheid.” aldus Huiskamer voor Vluchtelingen over de donatie van laptops door DLL die via Samen voor onze Regio liep.
Voor sommigen was het de eerste goede broek in lange tijd. Wat ons opviel, was de waardigheid waarmee de kleding werd ingebracht én ontvangen. Geen afdankertjes, maar spullen waar echt over nagedacht is. Het was mooi om te zien hoeveel mensen uit de regio zich betrokken toonden.”
Voor sommigen was het de eerste goede broek in lange tijd. Wat ons opviel, was de waardigheid waarmee de kleding werd ingebracht én ontvangen. Geen afdankertjes, maar spullen waar echt over nagedacht is. Het was mooi om te zien hoeveel mensen uit de regio zich betrokken toonden.”